11
Jun
09

different shit same konto

åker tåg till göteborg och läser i DN om läkare som plockar ut sin egen lön från samma konto som personalkostnader, undersökningsavgifter och provtagningskostnader mm. detta gör att ju färre och billigare provtagningar, röntgenundersökningar osv som görs på patienterna desto mer får läkaren själv ut i lön.

jag ifrågasätter starkt när den ofentliga sektorn omvandlas till vinsdrivande företag och efterapar deras sätt att styras och organiseras. utförsäljning av offentlig sektor och statligt styrda bolag är inte alltid bra. den fria marknadens principer bör inte styra allt.

jag frågar mig om jag som nyutexaminerad socionom kommer få dela konto med socialkontorets utbetalningar av ekonomiskt bistånd till de som behöver ekonomisk hjälp för att uppnå skälig levnadsnivå. ju mindre bistånd jag delar ut desto högre lön får jag själv varje månad…

1 Response to “different shit same konto”


  1. juni 12, 2009 kl. 8:10 e m

    Tycker din plan för din löneökning som socionom låter utmärkt – tänk vad girig man skulle kunna bli..!


Kommentera

