06
Jun
09

politiskt pirr o lite vemod ute på landet

den gungar under fötterna då sommaren gjort sitt inträde i mitt liv, sommarjobbets första riktiga dag och utsikten från min lilla stuga är dalälven i egen hög person. jag har installerat högtalarna så jag kan ha kontakt med världen genom radion och kylskåpet har nyss fått elen påslagen. flaggan är hissad och grannarnas faluröda trähus tillfredsställer nästan helt mitt behov av social kontakt.

det pirrar lite i magen då valdagen närmar sig, dessutom glädjs jag åt Obamas trevliga utspel kring Israel/Palestina.
jag har dock lite vemod i hjärta och mage, en liten klump som ligger där och funderar över hur det ska gå egentligen. men allt kan bara bli bättre och dessutom tränger nu solen fram genom de nyregnade molnen.

0 Responses to “politiskt pirr o lite vemod ute på landet”



  1. Kommentera

Kommentera

