01
Jun
09

vinstintresset är ofta boven i dramat

Dalarnas Tidningar skriver om hur alkoholkonsumtionen i samband med studentfirande har ökat de senaste åren

Vinstintresset har medfört att det blivit mer alkoholdrickande vid studentfirandet de senaste tio åren. Festerna börjar ofta redan vid jul och fortsätter fram till studenten. Tillgången på alkohol har blivit större och på väldigt kort tid kan ryktet om festerna sprida sig till mängder av ungdomar. Det finns helt andra möjligheter att sprida information om festerna. De marknadsförs via mejl och internetforum, säger Lisen Sylwan, informationsansvarig på Statens folkhälsoinstitut.

Vinsintresset är ofta boven i dramat då mänskliga intressen inte alls går hand i hand med kapitalets, företagens eller marknadens. Jag följer med nyfikenhet de människor som testar den nya livsstilen ”non shopping”, shoppingförbud i ett år. Endast nödvändigheter som hyigenartiklar och mat etc får inhandlas. Själv har jag dock oerhört svårt för att inte köpa väskor exempelvis. Men jag försöker vara en medveten väskkonsument.

Annonser

0 Responses to “vinstintresset är ofta boven i dramat”



  1. Kommentera

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: