20
Maj
09

Idag börjar förtidsröstningen!

även om du är EU-kritisk, gå och rösta! det är snarare så att du borde känna dig extra motiverad att gå och rösta. idag styr en massa män (kolla själv på bilderna från toppmöten o liknande), en hel del högerpartier och kapitalister påverkar en hel del. om vi vill påverka så måste vi använda vår röst. tyvärr så är det ju ingen som hör oss när vi sitter och klagar vid köksbordet över parlamentarikernas höga löner eller över hur byråkratiskt allt är.

2 Responses to “Idag börjar förtidsröstningen!”


  1. maj 23, 2009 kl. 3:57 e m

    Kan man bli annat än kritisk till EU när deras talesman i Sverige i dagens tidning inte vill informera journalisten från Aftonbladet vilka regler som gäller när det gäller skatter och förmåner för tjänstemännen som bor och jobbar i Sverige.
    Jag tycker att det är ett talande bevis hur ruttet EU är när en talesman inte vill tala om vilka regler som gäller för de kan ”misstolkas” = att vanligt folk blir förbannade när dom har 3:dubbelt barnbidrag, förskolebidrag, lägre inkomstskatt, utlandstraktamente fast dom arbetar i Sverige + säkert en hel del till som inte journalisten fick reda på.
    Om man går och röstar på dessa premisser så tycker jag att man på något vis godkänner detta sätt att missbruka ”mina” pengar, alla medborgare i Sverige skulle röstskolka i protest då jag tror att alla som kommer dit blir en del av detta sytematiska bedägeriet.

    Kram från pappa

  2. 2 jenniebee
    maj 23, 2009 kl. 7:46 e m

    Det är såklart man ska vara kritisk till EU. jag är också kritisk. Jag har inte läst den där artikeln i Aftonbladet men jag tror att de som jobbar inom EU skulle vilja att svenskarna vore insatta och intresserade. Jag har själv personligen frågat parlamentarikern Åsa Westlund (s) om hennes löner o förmåner. Hon svarade på en gång vad som gällde. Kanske ville talespersonen inte prata med skvallertidningar som aftonbladet. vem vet. jag tror hur som helst att det mest konstruktiva är att gå och rösta.


Kommentera

