03
Maj
09

Anomalierna visar sig, det rådande lågkaloriparadigmet krisar!

jag har inte käkat frukt (eller ris,pasta,potatis) på 3 veckor och mina jeans är inte lika tajta längre, dessutom har jag inte haft ett enda blodsockerfall under hela den här tiden. snart får alla dietister och läkare ändra sig, erkänna att frukt och grönt inte är det bästa. förr åt vi människor här i norr frukt och bär under hösten inför kommande vinter, vi gick upp i vikt för att klara kylan. nu blir vi tillsagda att äta frukt året runt och inte konstigt att vi går upp i vikt. kanske är det inte bara degen i blåbärspajen som sätter sig kring magen. DN skriver om detta idag, att Livsmedelsverket mörkar kring fakta om frukt och dess inverkningar på vår hälsa. Äntligen!!!!

Citat: ”Undersökningen väcker många tankar, eller rentav misstankar, som kan gälla frukt. Vi har ju nämligen alla sedan årtionden lärt oss hur nyttigt det är med frukt. När jag på en öppen hearing på svenska Livsmedelsverket i Uppsala våren 2008 två gånger ställde verkets högste professor inför frågan vad det egentligen är som är så nyttigt med frukt svarade han båda gångerna irriterat att det känner ju alla till sedan lång tid, hur nyttigt det är med frukt. Han kunde inte svara…Frukt som mellanmål är förmodligen direkt skadligt genom att det ger oss insulinkickar, som bland annat hela tiden ökar fettbildningen i kroppen och gör att vi blir fetare och fetare. Alla tusentals fruktkorgar som står framme på så många svenska arbetsplatser som en fri löneförmån är förmodligen direkt sjukdoms- och fetmaskapande…”

Jag fortsätter med min fett-protein-kost och jag är säker på att alla värden kommer fortsätta vara toppen. Om inte bättre. Jag tackar far för detta!

0 Responses to “Anomalierna visar sig, det rådande lågkaloriparadigmet krisar!”



  1. Kommentera

Kommentera

