30
Mar
09

politiker ska ju vara vanligt folk

Metros löpsedel idag handlar om en socialdemokrat som bråkat med någon ordningsvakt, jag vet inte så noga vad det handlade om i detalj för jag läste inte artikeln. dessutom ifrågasätter jag sanningshalten i metros kortfattade men iögonfallande rubriker.

hur som helst så tycker jag det är dumt att göra stora rubriker om första bästa politiker som gör bort sig. det är kort om fritidspolitiker idag och vi ska vara glada för varje medborgare som vårdar vår demokrati genom förtroendeuppdrag. vårt samhälle är tänkt att styras av folkvalda politiker. dessa ska vara representativa för befolkningen och kommer säkerligen under en livstid på i snitt 83 år både köra bil för fort, gå mot röd gubbe och bli en aningen för berusade ett par gånger. jag försvarar inte våld men menar att vi måste tänka på att vi vill ha vanligt folk i kommunfullmäktige och riksdag – inga övermänniskor. i så fall får vi välja in kungligheter överallt för dom måste tydligen vara perfekta och mer därtill har jag läst.

0 Responses to “politiker ska ju vara vanligt folk”



  1. Kommentera

Kommentera

