17
Mar
09

student efterfrågar semester!

hur är det tänkt egentligen? när man som student först studerar på heltid ett helt år utan vare sig höst-, sport eller påsklov för att sedan få ägna sommaren åt hederligt arbete för att kunna överleva. alla andra i sverige som jobbar heltid under året har 5 veckors betald semester.
dessutom sprider sig oron bland mig och mina studiekamrater över att kanske faktiskt inte få något sommarjobb. en av oss tar då tåget till bosnien med farmor i brist på egen försörjning, någon annan får sälja kalla glass i något villaområde och jag får väl kanske tälta på pappas tomt och käka samma mat som igelkotten (vad dom nu äter). 

riktigt så illa är det kanske inte – men hur är det tänkt? någon a-kassa har vi heller inte rätt till.

ih,ih,iiiiiiiih. jag som bara sökt typ 8 sommarjobb. jag borde ha sökt 20 eller 20 stycken. nu går ansökningstiderna ut snart. ih,ih,iiiiiiiih. vi som studerar på heltid har inte tid till att sitta och skriva sommarjobbsansökningar! Låt mig slippa det så kallade sommarlovet och istället få göra klart mina studier!

0 Responses to “student efterfrågar semester!”



  1. Kommentera

Kommentera

