13
Mar
09

ingen reklam tack!

ingen reklam tack!” skylten har suttit uppe ungefär ett år och gett gott resultat. nästan ingen reklam landar i min brevlåda. varför vill jag inte ha reklam då? glöm det gamla tjatiga argumentet om att man ska spara papper. jo, vars det är ett högst aktuellt och viktigt argument men nästan viktigare är argumentet om att jag inte behöver hjälp med att handla mer än vad jag redan gör.

visst finns det en poäng i att få veta vart de billiga varorna finns, men mint tid är viktigare än pengar. jag cyklar hellre förbi konsum på väg hem från universitetet än tar bussen till ICA Maxi för att tjäna 10 kr på två liter juice.

jag vet redan vad jag behöver handla och mina spontana impulsköp är redan för många för att jag ska ha råd att lockas av reklam. om det är något lite dyrare som jag absolut vill ha så kan jag vid behov ta reda på vart det är billigast.

alla studenter verkar hurra över att Hemköp nära universitetet har bytts ut mot Willys. jag tycker det är sorgligt för Hemköp hade mycket bättre ekologisk och vegetarisk utbud, men andra studenter räknar tydligen kronor. jag räknar minuter, just därför har jag inte tid att skriva länge till.

men idag när jag satt och läst hörde jag postlådorna öppnas och slå igen där ute. jag ställde mig som en nyfiken granntant i fönstret medan reklamkillen slängde ner BAUHAUS senaste veckoblad i alla lådor. när han kom fram till min låda ökade min puls och jag var beredd att snabbt slänga på mig skorna för att bege mig ut på trappen med en utskällning. men så tvekade reklamkillen och slängde aldrig ned något blad i min låda. han respekterade mig och min ingen reklam tack-skylt. det fick mig nästan att istället av ren glädje gå ut och be om ett reklamblad.

1 Response to “ingen reklam tack!”


  1. 1 Magda
    mars 26, 2009 kl. 8:44 e m

    Som en nyfiken granntant…Hahah! Jag hörde och såg dig i mitt inre, bakom en blommig gardin och massa pelargoner.

    Jag saknar dig!


Kommentera

