01
Mar
09

Klädd i konst!

Jag är klädd i konst! Jag har konst på kroppen! Jag är verkligen klädd i konst!

Var i Säter under lördagen istället för att fördriva tiden och mätta shoppinghungern på trista och konsumentutsugande tunatutten, Kupolen. Jag besökte naturburken för första gången och I like it love it som Hank von Helvete skulle säga. Där fanns kläder i underbara färger och härliga material (jag får inte betalt för att säga dettta). Allt var dock i regel för dyrt för att kunna fylla en students garderob men rean hägrade i en del av butiken. Jag drog av skyltdockan ett vanligt svart linne utan kruseduller och tänkte att detta måste vara superbilligt när till och med skyltdockan haft det på sig. Men 300 spänn fick jag pröjsa. Nu ska jag av rent intresse mäta på dagen hur länge jag kan ha detta linne innan jag får kassera det som ett urtvättat H&M-linne. Det ska bli mycket intressant. Fint var det i alla fall, likt korsetterna i linne som jag köpte två av.

jo men visst, det är dyrt att vara klädd i konst. men annars betalar ju det lilla vietnamesiska flickebarnet med sin hälsa. men det skulle hon göra även om hon inte fick tillverka billiga linnen.

0 Responses to “Klädd i konst!”



  1. Kommentera

Kommentera

