24
Feb
09

Victoria hjärta Daniel

efter morgonspinningen går jag till närbutiken för att köpa semla till min sammanboende, en av löpsedlarna skriker ut att nu är det dags för förlovning mellan vår kronprinsessa Victoria och hennes Daniel. det verkar mer seriöst menat än de gånger då skvallertidningar för äldre damer skrivit om ämnet. jag kan inte låta bli att vänta med spänning på resultatet av dagens möte mellan landets styre och kungahuset ska offentliggöras. men om dessa rykten nu stämmer så känns det som att tajmingen inte är särskilt bra. många svenskar går runt och oroas sig över sin privata ekonomi samt över hur vård och omsorg ska kunna behålla skälig standard nu när skatteintäkterna minskar. denna oro lär snarare kunna reta upp än glädja många om pampigt bröllop planeras inom det kommande året. MSN Nyheter skriver redan om hur många tiotalsmiljoner ett eventuellt bröllop kommer kosta. det är bara för oss alla att lätta på plånboken.

 jag är redan lite uppretad över allt ståhej. kan inte medierna vänta på klart besked innan det hela sänds som huvudnyhet på dagens eko och trycks upp på löpsedlarna? men jag gillar historia, jag gillar fest och jag gillar traditioner. så trots att jag sympatiserar med republikanska föreningen så kommer jag med spänning följa Victora och Daniel. jag kan ju inte låta bli att vara nyfiken.

P.S Så var det inte längre rykten utan bekräftat från paret själva. Spännande för alla svenskdamtidning-läsare och resten av svenska folket. D.S

0 Responses to “Victoria hjärta Daniel”



  1. Kommentera

Kommentera

