22
Feb
09

män som hatar kvinnor

jag älskar svensk film, jag ser gärna så gott som allt bara det är svenskt. ofta visar det sig att det är dålig film men jag ser gärna nästa svenska film ändå. jag tycker det är myyysigt med skogarna och dialekterna, jag gillar dessutom när filmerna utspelar förr i tiden så att jag kan kolla in de läckra kläderna.

män som hatar kvinnor har redan blivit väldigt omtalad trots att premiären inte går av stapeln förrän på fredag. jag har läst boken och satt som fastklistrad vid den ett par dagar, kunde likt många andra inte sluta läsa förrän sista bladet var vänt. men nu funderar jag på att skippa filmen, boken var för bra helt enkelt.
dessutom är jag väldigt inne på verklighetsbaserat, prioriterar bort påhitt*.

* påhitt – exempelvis borgerlig skolpolitik

0 Responses to “män som hatar kvinnor”



  1. Kommentera

Kommentera

