03
Feb
09

Kärnkraft och Mona Sahlin

det är kallt och inspirationen har frusit fast ute i skogen tror jag. hoppas att våren tinar upp min kropp och själ. se här för att se vad jag gör när jag tar mig för något. europaparlamentsvalet närmar sig och jag funderar på vad jag kan göra föra att kämpa mot att de konservativa högerkrafterna biter sig fast i europa. dessa mer eller mindre blå partier är bakåtsträvande och ordet bakåtsträvande  får mig osökt att tänka på den återigen uppblommande kärnkraftsdebatten. miljöpartiets maria wetterstrand sätter huvudet på spiken när hon säger att ska vi på allvar ta tag i problemet med vårt sköra klimat så måste vi satsa på vindkraft och andra mer miljövänliga alternativ. Jag förstår inte heller varför allvaret i detta inte lyfts fram. Det är allvarligt! Kärnkraft är allvarligt! Miljöfrågor är icke att förringa! politiker måste ta sådana beslut att företagen inte ser någon annan utväg än att satsa på förnyelsebara energikällor. det ska inte finnas några andra alternativ. konsumenter måste även tydligt visa vilket typ av energikällor vi föredrar.

Mona Sahlin håller rätt riktning i denna fråga när hon säger att vi snabbt måste komma igång med investeringar i biobränsle och vind.

Ingen tid att förlora.

0 Responses to “Kärnkraft och Mona Sahlin”



  1. Kommentera

Kommentera

