27
Jan
09

om Putin i Örebro och allt man kan göra istället

Maria Persson-Löfgren, utrikeskorrespondent vid Sveriges radio talade om Putin och Ryssland vid örebro Universitet ikväll. Jag prioriterade ett stationspass på Friskis&Svettis men min sammanboende tog sig till föreläsningen. När jag tidigare idag stod i valet och kvalet mellan hennes föreläsning eller ett träningspass slogs jag av tanken att om jag i framtiden kommer ha ett stillasittande arbete kommer jag precis som nu få lägga 4-5 kvällar i veckan på träning. att cykla hemifrån kl.18 idag och vara åter genom dörren här i lägenheten kl. 21 känns nästan inte rimligt. vill hitta ett alternativ. jag skulle gärna ha gått på föreläsningen, eller utvecklat mitt partipolitiska engagemang, eller startat ytterligare en studiecirkel om Israel/Palestina eller träffat en vän som jag inte sett på länge. men om man sitter hela dagarna, när ska man då röra på sig? det är ett måste.

imorgon åker jag direkt från universitetet till stlhm och Globen för att se Oasis, på torsdag är det öppen utfrågning i riksdagen men samtidigt i Örebro en föreläsning om kodning av intervjuer som ingår i min utbildning. livet består av val och jag måste sluta oroa mig för allt som jag väljer bort och istället glädjas åt allt jag väljer.

och hur var det nu med Putin? jo, han har tydligen svart bälte i karate och sysslar med fler kampsporter. maria persson-löfgren intervjuade honom i samband med att han åkte skidor med barn. maria frågade ”många barn har inte råd att åka skidor (det kostade motsvarade 250 kr per dag), tycker inte du att alla barn borde kunna få åka skidor?” Putin svarade ”Jo, förr var det kommunistiskt, då var det gratis men nu måste man betala”.

0 Responses to “om Putin i Örebro och allt man kan göra istället”



  1. Kommentera

Kommentera

