26
Jan
09

tick, tack, tick, tack

vi har tillgång till en tvåa via Berhns fastigheter men stannar i ÖBO:s etta på 22 kvadrat. Det är supermysigt! I alla fall än så länge (2 dagar).

tiden går och jag har ännu inte hittat något fokus. västeråstjejen i studiegruppen är engagerad i kvinnojouren och går en utbildning i ämnet, varannan fredag, värde 12 000 kr inklusive frukostbuffé, lunch och tårta på eftermiddagen. kommunen betalar allt och jag är avundsjuk. jag ska i och för sig på jämställdhetsutbildning med nämnden men det finns för mycket att välja på. vi 80-talister kan göra allt och vi känner det hela tiden. tick, tack, tick, tack. brighton väntar i höst, sommarjobb ska sökas, barnen i brickebackan behöver läxhjälp och studiecirkeln inför europaparlamentsvalet börjar snart. jag har köpt rom som ska drickas, salsa ska dansas och vinterrean lockar med billiga hoods från Pakistan. tick, tack, tick, tack.

gitarren jag fick av morfar står i hörnet och stafflit är ihopvikt sedan länge. bilen ska säljas och vänner ska besökas. tick, tack.

0 Responses to “tick, tack, tick, tack”



  1. Kommentera

Kommentera

