21
Jan
09

donera organ

fler svenskar donerar organ men inte tillräckligt många. om man är positiv till att donera sina organ får man själv anmäla detta via donationsrådet. jag tycker snarare att det borde vara tvärsom, att om man INTE vill donera sina organ efter döden så får man avanmäla. jag ger mina organ till allt som kan vara till nytta för mänskligheten, läkarstudenter får skära i mig och vem som helst får ta mina organ om de kan vara till någon hjälp. Jag tror mig vara ganska säker på att jag själv inte kommer behöva dem när jag dött.

1 Response to “donera organ”


  1. 1 Matti
    januari 22, 2009 kl. 11:26 e m

    Jag gick med i donationsregistret för… eh.. typ 10, 12 år sen…
    länge sedan i alla fall.

    Du behöver inte ett xtra knä?
    Lars ett snyggt åderbråck?
    En hjärnstam – knappt använd!

    Du känner mig Jennie sen fosterstadiet
    klart jag skoja
    men viktigast av allt

    jag håller med dig

    vilken nytta gör vi som döda?

    Gör så här;
    http://www.donationsradet.se/templates/DR_SubStartPage____236.aspx


Kommentera

