19
Jan
09

kollektiv bestraffning i Gaza

1300 döda varav minst hälften civilia, räkna även alla hem, skolor och sjukhus så blir summan av den illasmakande kardemumman att kriget varit mer än förödande för befolkningen i Gaza. Må hända att några aggressiva, våldsbenägna hamasmedlemmar förtjänar att hållas inom lås och bom men alla familjer som råkar ut för Israels försvarsattacker är lika oskyldiga som jag själv. Kollektiv bestraffning är något som jag alltid kommer att vara starkt emot. Jag hoppas verkligen att detta krig leder närmare en fredsprocess.

Idag började steg 2 av den salsakurs jag började med i höstas. Det känns verkligen hur bra som helst att fortsätta. Jag känner mig så erfaren när jag kan säga att jag läser socionomprogrammet termin 3 och salsa steg 2. Jag har nog aldrig varit så här erfaren i hela mitt liv 😉

0 Responses to “kollektiv bestraffning i Gaza”



  1. Kommentera

Kommentera

