27
Dec
08

att strecha sjalen

nar jag var med i det dar sektliknande utbytesprogammet finansierat av SIDA fick
jag lara mig en del bra grejer. bland annat uttrycket ”strecha” i den mening
att man gor nagot man kanner sig lite obekvam med och darmed strechar sitt intre.
man strechar ut sin egen trygghetszon och lar sig att vara bekvam i nya situationer.
jag och vasterastjejen har redan strechat en del har.

Innan jag ens svalt den forsta piña coladan blev jag uppbjuden av en statlig, exotisk,
svart man fran Cuba. Han lyfte  av mig axelvaska och forde mig till det enkla dansgolvet.
Sedan forde han mig latt genom de steg jag lart mig pa kursen i en svettig gammal
gympahall i Orebro. Tanka sig! det var en riktig strech for mig att for det forsta dansa
pardans i dagsljus och for det andra att gora det med charmerande cuban. Nagra timmar
innan hade vasterastjejen ringt till Old San Juan och bokat ett rum for oss under kommande
fyra dagar – och detta gjorde hon helt pa spanska utan att nagonsin tagit en lektion i  spanska.
Hon var nervos men hon gjorde det, hon klarade det och det ar att strecha!

Vara trygghetszoner vaxer for varje dag och det blir bara battre och battre.

0 Responses to “att strecha sjalen”



  1. Kommentera

Kommentera

