17
Dec
08

att sverka en vara är inte bara…

…ja, ibland är det avslappnande att ha en Sverker som går på högvarv i rummet (rummet = sovrum, matsal, vardagsrum & hall på samma gång). Sverker dissar försäkringsbolag, brösttejp och cyper-pillertrillare. jag själv skulle vilja reklamera mina superosköna, opraktiska,kalla och stela nyinköpta höga höstskor. inte för att de är osköna och opraktiska utan för att det sticker upp en spik mitt i skon.

jag stod inne på Wedins mitt i centrala sthlm, fullt av folk och en kö på cirka 15 meter. när jag kommer fram till kassan frågan kassörskan om jag vill prova skorna igen? nu när hon plockat fram det par jag ska få med mig hem från lagret. men nej, jag svettas i trängseln och vill bara ut i friska luften igen. jag köper skorna för dryga 500-lappen och tar tåget till dalarna. hemma hos mormor & morfar senare samma dag vid köksbordet tar jag fram skorna och mormor blir störtförtjust i skorna. ”sådana skulle jag också ha om jag kunde gå i dom” utbrister hon glatt. jag kränger på mig de snygga dojorna men känner direkt spiken mellan tårna. kan jag lämna tillbaka dom i wedinsbutiken på kupolen? nej, jag minns lappen som stod vid kassan i butiken på drottninggatan ”Öppet köp gäller inte på andra Wedinsbutiker då alla butiker har olika ägare”. jahapp…morfar trycker ner spiken med en skruvmejsel så gott det går men varje gång jag tar på mig dessa osköna, kalla och stela skor fastnar strumpan i spiken och slits sönder (jag borde köpa en iläggsula jag vet). Men skorna är i alla fall även suuuupersnygga och väldigt,väldigt coooola.

1 Response to “att sverka en vara är inte bara…”


  1. 1 M
    december 19, 2008 kl. 12:28 e m

    Jag har varit med om samma sak. Två gånger på samma modell av sko.
    Min spik kröp sakta men säkert upp i hälen under en lång utekväll i storstan.
    Haltade hem med spik i hälen och sprit i kroppen. Att spriten denna gång höjde smärtgränsen var ren bullshit.
    Bytte samma par två gånger. Fick till slut pengarna tillbaka,
    det var ajg glad för, men sörjde skorna länge. De var ju så fina.


Kommentera

