12
Nov
08

dans är min kuckelimuckmedicin

jag hörde att Universitetssjukhuset Örebro håller på med ett projekt om dansens vikt för hälsan. musik & dans är min religion för tillfället. vissa har bibeln, ett fotbollslag eller ett gäng nynazister. jag – jag har spår 7 på min nya skiva.

ont i huvudet, tom i magen, dålig balans och överlag ganska trött  & slö. klockan slår snart åtta på kvällen och de unga damerna väntar på stan. jag steker ägg så snabbt jag bara kan och mölar clementin i hopp om att återfå energin. bussen går om en timme men sängen ser lockande ut. men vad tusan, man lever ju bara en gång – vila gör man i graven har jag hört.

så jag släcker lyset, låter den röda lampan lysa i fönstret. musiken får gå igång på hög volym och alldeles intill den lilla högtalaren flödar musiken genom hela kroppen och huvudvärken försvinner på ett höftknyck, plötsligt är jag pigg som en böljande kjol.

1 Response to “dans är min kuckelimuckmedicin”


  1. 1 E
    november 14, 2008 kl. 4:16 e m

    ”mölar” Hahahaha!!


Kommentera

