03
Nov
08

Push äter bara ångkokt

ja, senaste nytt är att Victoria Beckham endast äter det som är ångkokt. undrar hur många som tar det till sig och försöker sig på att göra samma sak.

jag skulle kunna äta världens godaste, JennieBee-anpassade och ekologiska mat om jag också hade råd med hemleverering av dagens alla måltider samt en egen kock som lagar det jag önskar och behöver. målet är dock att först skaffa mig sådan där hemcyklad korg med ekologisk frukt, i alla fall innan jag har ett eget äppelträd.

1 Response to “Push äter bara ångkokt”


  1. 1 M
    november 7, 2008 kl. 11:40 f m

    Heeey! Angående mat -jag har vågat mig på LCHF-kost. Det är med extremt pirriga, darriga och nervösa känslor. LCHF betyder typ low carb high fat. Har du hört talas om det? Genom att dra ner rejält på kolhydrater (bröd,potatis,müsli,pasta,ris osc) och istället satsa på feta ostar, fet youghurt, riktigt smör och protein (gärna ekologiska varor) går man ner i vikt och åtskilliga människor har blivit friska från diabetes typ-2 och flertalet andra sjukdomar med denna diet. Det är så spännande om det skulle funka för mig också. Det låter knasigt men är egentligen den kost vi är född att äta. När människan började äta stora mängder kolhydrater började hon också bli överviktig… Här följer några fakta hämtade från Lars Erik Litsfeldts bok:

    Vi äter mindre & mindre men ökar mer och mer i vikt.
    Yngre, välutbildade och kvinnor äter mest fettsnålt -och ökar mest i vikt.
    För att fett ska lagras krävs insulin, som frigörs då man äter kolhydrater.
    När du äter lite sockerkedjor (kolhydrater) och i stället mycket fett överlåter du åt hormonerna att ta hand om din viktkorrigering -du kan i princip sluta bekymra dig om hur mycket du äter.

    Här kan du läsa mer: Dr Dahlkvists blogg http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika, kostdoktorn.se… osv. Det finns massor!

    Vad säger du, låter det spännande? Stora kramar!


Kommentera

