28
Okt
08

vikten av ett brev,20 gram papper & omätbara känslor

om vi skrev fler brev till varandra tror jag att samhället skulle genomsyras av mer värme och gemenskap. fler leenden på bussen och menande vänliga blickar. om vi alla tog tid för att sitta ner och pränta ned våra tankar och upplevelser på papper skulle samhället vara mindre hårt och brottsligheten skulle sjunka. om fler fick ett brev i brevlådan i ett kuvert med handskriven adressering skulle världen bli bättre. om du frågar mig vad jag fick i min brevlåda idag så svarar jag att jag fick örebro läns nya busstidtabell. jag svarar att efter att ha fått den så satte jag mig tillsammans med silverfiskarna i min lilla lägenhet och fortsatte arbeta vid datorn. jag svarar att det regnade ute och jag var rastlös och ensam.

1 Response to “vikten av ett brev,20 gram papper & omätbara känslor”


  1. oktober 28, 2008 kl. 4:39 e m

    Jennie,

    Problemet är ju att ett brev per dag skulle generera så mycket mer utsläpp att vi snart inte hade något att vara glada åt.

    din personliga glädjedödare, John 🙂


Kommentera

