20
Okt
08

JennieBee hjärta tyskland hjärta sverige hjärta USA

jag drömde på tyska i natt. drömde att jag bodde i berlin hos gästvänliga och varma Birigt och Theresa. hela min kropp och själ blir så rastlös ibland och jag vill bara bort någon annanstans.

nu visar SVT hur tyskarna älskar sverige. hur saker och fenomen döps efter sverige, astrid lindgren och andra svenskar för att locka kunder, aktörer och publik till allt möjligt. men vi i sverige vi uppskattar endast USA. utan att vi tänker på det, bryr vi oss om amerikanska artister och amerikansk kultur men vi bryr oss inte om tysk tradition, förutom oktoberfesten för då får man ännu ett tillfälle att dricka öl.

jag tror vi alla kan behöva lite mer av tyskland i våra liv. jag behöver det bestämda men ändå hjärtliga tyska språket, jag behöver bada nakenbastu med medelålders håriga östtyska män och jag behöver vandra längs de vemodiga men romantiska gatorna i berlin.

0 Responses to “JennieBee hjärta tyskland hjärta sverige hjärta USA”



  1. Kommentera

Kommentera

