02
Okt
08

ännu och ytterligare en morgon med ring P1

det brusar i bakgrunden av människors åsikter. ”nu har kapitalismen fått sin chans…” hör jag en manlig röst säga. jag gillar alla dessa människor som anstränger sig och deltar i debatten, livligt vill de säga vad de tycker om olika saker och ting. inte är de anonyma heller, som vissa andra vill vara hela tiden. jag kan för allt i världen inte tänka mig när jag själv skulle vilja vara anonym när jag framför en åsikt. kanske om jag stod framför någon hitlerliknande person som hotade mig till döds om jag sa en viss åsikt. då skulle jag nog vilja sjunka genom jorden och vara helt anonym. men varför kommentera på en blogg med alias anonym och inte lämna ett spår efter sitt rätta jag? då verkar det nästan som att kommentaren/åsikten man just fört fram är lite ogenomtänkt och något man inte står för. en viss förståelse och en poäng kan jag se med att vara anonym om man lite i hemlighet får ett ryck och skickar in sin första insändare till den lilla lokaltidningen.

0 Responses to “ännu och ytterligare en morgon med ring P1”



  1. Kommentera

Kommentera

