29
Sep
08

JennieBee som konsument

ja, jag kan börja med att erkänna att euroshoppers cornflakes är min favorit. men det var egentligen inte det jag ville lyfta fram idag. jag tänkte börja med att visa vilka vackra vegetariska ingredienser man kan köpa i en vanlig ICA-butik. för er som brukar fråga ”finns det något att äta till middag om man inte äter kött?”  vill jag bara säga att det som krävs för en lyckad måltid är lyckad kryddning. kött eller inte, så länge man inte kan krydda blir inget riktigt gott. synd för mig som fortfarande inte kan få till en bra kryddblandning.

Som ni kan se på bilden köpte jag två zucchini, en liten ekologisk för 3,46 kr och en större utan eco-märkning för 15,58 kr. rättvist pris alltså, inte nämnvärt mycket dyrare för den ekologiska. jag köpte även en ekologisk purjolök och en icke ekologisk, men när jag granskade kvittot för prisskillnaden såg jag att kassörskan inte noterat olikheten och istället knappat in de båda purjolökarna som icke ekologiska. hur som helst så är det roligt med lite ganskande konsumism, eller vad man nu ska kalla det.

1 Response to “JennieBee som konsument”


  1. 1 M
    september 29, 2008 kl. 3:57 e m

    Rätta mig om jag har fel, men är inte den ekologiska zucchinin till och med billigare att döma av kvittot?

    Zucchini: 0,395kg x 36,90/kg = 14,58 kr
    Zucchini ICA eko: 0,195kg x 27,90/kg = 3,49 kr

    ?

    Eller är det jag som inte kan läsa kvitton?

    Hoppas tempot på termin 2 är okej, hörde att det var tufft med mycket att göra!


Kommentera

