20
Sep
08

ändå har jag hört att vi svenskar har rent blod

jag förundras återigen över vad som finns att köpa i våra matbutiker. nog för att det är känt att vi inte äter lika mycket potatis och rotfrukter som för 50 år sedan och istället käkar mer chips samt dricker mer sötningsmedel. men nu har jag ännu en gång hittat något väldigt spännande bland godishyllorna. se vilka självlysande godisbitar som finns att plocka av, de ser sannerligen onaturliga ut. kanske kan kemisten jerk hjälpa mig att svara på om det överhuvudtaget finns något i dessa som kroppen kan tillgodose eller ta hand om.

 

följaktligen undrar jag dessutom om de här färglada gummigodisarna lämpar sig i komposten? kanske bör de istället slängas bland farligt avfall?

0 Responses to “ändå har jag hört att vi svenskar har rent blod”



  1. Kommentera

Kommentera

