18
Sep
08

härligt, härligt, men farligt, farligt – i mitt skafferi

tänk dig att du kommer hem trött och mosig efter en dag fylld av tankeverksamhet. du vill lägga dig ned och blunda för det svider lite under ögonlocken och kroppen känns tung. du känner sug efter att äta något. kroppen vill ha energi. du tar fram en ny spännande pocketbok att somna med. men innan du lägger dig på sängen öppnar du köksluckorna och låter blicken svepa efter något lämpligt mellanmål. där, mitt framför näsan på dig ligger en chokladmunk, eller snarare en den amerikanska varianten kallad donut. kan du låta bli att sluka den inom 2 minuter? inte jag i alla fall och jag vet inte om jag ska förbanna eller ödmjukt tacka den som lämnat denna smaskiga kaloribomb i mitt skafferi.

0 Responses to “härligt, härligt, men farligt, farligt – i mitt skafferi”



  1. Kommentera

Kommentera

