14
Sep
08

sommarklänning och ullsockor en höstsöndag

magen känns hård och stor för vi åt så mycket gott igår

det är stökigt här i vardagsrummet nu när dagsljuset faller in

du har lagt dig på soffan igen och jag la täcker över dig  för det är kallt

jag hängde vår tvätt och det tar lång tid när det är mycket av vårt smått

 

himlen täcks av moln och jag vet att många är ute och plockar lingon

men jag sitter inne i sommarklänning och ullsockor och filten omkring

Ska jag fråga dig om skogen?

eller kommer vi i alla fall stanna inne hela dagen

det är dessa söndagar vi inte tar vara på

det är dessa dagar man aldrig minns

jag har tre äppelpajer i kylen men inga vänner som hälsar på

 

håret står åt alla håll för jag duschade igår kväll

sen såg jag en gammal film så ögonlocken blev tunga

det var tyst i grannskapet och

pelargonen är så gott som död 

2 Responses to “sommarklänning och ullsockor en höstsöndag”


  1. 1 Magda
    september 15, 2008 kl. 8:54 e m

    Fint och tänkvärt. Du lockar fram nostalgi och vemod och pirr i magen på samma gång.

  2. 2 Magda
    september 15, 2008 kl. 8:56 e m

    Vad gör du i helgen förresten? Jag ska hemåt förstår du, är du hemma nåt? Bokade biljett så fort jag såg det där om pajerna!


Kommentera

