14
Sep
08

silverfiskar

i våras såg jag ingen men på endast en vecka har jag sett 5 stycken. fotbollstjejen från lidingö i samma hus hittade en i pyjamasen. men inte ens hyresgästföreningen kan nog hjälpa mig den här gången (vi är medlemmar). jag antar att husen där vi bor kryllar av småkryp. de är fuktskador och dragiga fönster men skulle man riva lådkåkarna skulle nog Örebro invaderas av små, små ettriga djur med många ben. det är nog rivningsförbud intill världen ände. när jag släcker lyset om nätterna ser jag ändå framför mig hur det på golvet myllrar av silverfishes. nog för att det kan vara mysigt med sällskap om nätterna och lite kittel mellan tårna men även om man är kostsam student så borde man få sova utan silverfiskar i nattsärken!

P.S fick några dosor av anticimex att lägga ut i lägenheten. -”bra”, sa jag till damen i andra änden av luren. -”då håller dom sig borta i fortsättningen då? silverfiskarna?” -”nej”, sa hon. – ”de dras till dosorna och dör runt i kring dem” AAAAH!!!! så jag ska ägna hösten åt att locka husets alla silverfiskar för att sedan stå och sopa upp de döda äckliga små monstren. för säkerhets skulle beställde jag några dosor åt fotbollstjejen från lidningö också. ska beställa till alla grannar så att vi kan dela på bördan. la en dosa vid sängen men ska nog flytta på den….det kryper på kroppenD.S

0 Responses to “silverfiskar”



  1. Kommentera

Kommentera

