11
Sep
08

11 september

med dagens datum sveper en känsla över mig. det har på senare år kommit något lite mystiskt obehagligt över 11 september. det är som att jag bara väntar på vad som ska ske idag.

när flygplanen kraschade över WTC för 7 år sedan var jag på semesterresa i USA och allt blev upp och ner och bak och fram. allt stängde och hemresa var inte att tänka på. när jag på TV-skärmen för 5 år sedan fick beskedet att Anna Lindh blivit mördad stod jag tillsammans med min namne och balanserade tillbringare. det var sådana märkliga ögonblick som gör sig påminda när almanackan visar att nu är vi här igen.

P.S 14 timmar senare och dagen har inte varit speciellt trevlig faktiskt. jo, för visso är mina studiekamrater i höstterminens arbetsgrupp humoristiska och trevliga.men speciellt effektiva verkar vi inte ha varit idag i alla fall. vi började kl.10 och när klockan var 17 hade vi fortfarande inte knåpat ihop 2 sidor. men många intressanta diskussioner har vi haft, om förfarandeprocesser och om partbegreppet.lärorik men lååååång och arbetsam dag. nu är jag tillbaka i Borlänge över helgen. låter kärleksparet ha min studentlya för sig själva. ibland är jag verkligen bara så snäll! D.S

5 Responses to “11 september”


  1. 1 carlsson
    september 12, 2008 kl. 3:12 e m

    Jag fick jobb 11 september! Så nu kan man se tillbaka på 11/9-08, dagen då Carlsson fick jobb.

  2. 2 carlsson
    september 12, 2008 kl. 3:13 e m

    Jag fick jobb igår så nu kan vi tänka att 11/9-08 fick Carlsson jobb!

  3. 3 carlsson
    september 12, 2008 kl. 3:14 e m

    va e d för fel, varför kan inte jag skriva inlägg för?

  4. 5 Pappa
    september 15, 2008 kl. 9:59 f m

    Jag kommer ihåg att när dåden hände stod jag i en hotllfoaje på Rhodos och väntade på att reseledaren skull bli ledig, under tiden stog jag och tittade på en TV som visade bilder på en brinnande skyskrapa, ljudet var avslaget så jag hörde inta vad dom sa, men jag trodde att det var någon film, kunde inte tro att det jag såg var sant och framför allt att det jag såg var direktsändning.
    Jag sa till de andra som var i närheten att det kanske höll på att hända något drastiskt, men det var ingen som reagerade. Plötsligt rasade det ena huset, en stund senare även det andra.
    Det tog någon timme innan nyheten spreds och att vi kanske skulle bli kvar på Rhodos längre än vad vi hade tänkt då dom stängde av alla Flygplatser.


Kommentera

