10
Sep
08

om det vore sant

jag köpte mig en tarotkortlek förrra sommaren. jag och operasångaren satt hela natten och pluggade in olika kort. men sen har det inte blivit så mycket mer för någon av oss tror jag. bläddrar ibland i boken som jag köpte, hon hette visst trollstierna, författarinnan alltså. hon var i robert aschbergs studio och skulle göra ett test med tarotkorten för att se hur pass mycket man kunde förlita sig på tarotleken. föreningen humanisterna skulle betala en summa pengar om hon lyckades. hon misslyckades totalt och jag som är en känslosam TV-tittare med hög inlevelseförmåga skämdes och vred mig av obekvämsamhet i TV-soffan. Men jag vill fortfarande bli spådd med tarotkort, jag skulle dessutom kunna betala några hundra för det. jag vill få ett personligt horoskop och jag skulle vilja närvara vid en seans. men jag förstår att om det vore sant så skulle det stått om allt det där i aftonbladet för länge sedan.

det är spökprogram på TV4+. jag gillar verkligen att titta på det. men det är helflummigt och oseriöst.

0 Responses to “om det vore sant”



  1. Kommentera

Kommentera

