04
Sep
08

här där jag bor…

… kånkar folk på dammsugare åt höger och åt vänster. jag ser en ung kvinna precis i just detta ögonblick som bär en volta. själv har jag en liten sugare ståendes i hallen väntades på nästa student som ingen sugare har…

…och här under min dag berättade hon om när hon gick en mörk kväll ut från sitt kök på tredje våningen och såg någon konstig liten sak ligga på golvet. hon berättade hur hon tände lyset för att finna att det var en mördarsnigel. vi undrade om det här med invasionen av den spanska mördarsnigeln och frågade oss om det verkligen skulle drabba oss som bor i lägenhet?

…och här i mitt liv kryper flugan på mitt fönster och jag undrar om den inte fryser för det gör jag ju närmare fönstret jag kommer. elementen går nog inte att vrida igång förrän i oktober trodde fotbollstjejen från Lidingö.

0 Responses to “här där jag bor…”



  1. Kommentera

Kommentera

