03
Sep
08

jag erkänner!

Jag erkänner att jag pallat äpplen. fina, välsmakande, härliga frukter från vår jord. de hängde där så oplockade och vissa låg så fint på marken. jag tog cykeln, jag bar en platspåse och jag trippade fint i trädgården mitt på dagen och bara plockade. sedan gjorde jag 3 äppelpajer och åt med god aptit! tänkte bjuda de som egentligen har första tjing på dessa äpplen men jag hann inte innan terminen i Örebro börjar. jag är helt säker på att äpplena räcker till de som bor där också. allemansrätten skulle kunna utvecklas lite så att om man ser att äpplen hänger outnyttjade i trädgårdar borde man få fylla en kasse. jag tackar ståhlberg för äpplena!

1 Response to “jag erkänner!”


  1. september 4, 2008 kl. 11:08 f m

    Jag väntar fortfarande på paj 😉


Kommentera

