02
Sep
08

alliansen – sveriges mest medietränade klubb för inbördes beundran

först sitter alliansen i soffan och snackar så gott om hur bra politik de har genomfört och hur ”utanförskapet” minskat. regeringen är framför allt väldigt stolt över sin så kallade arbetslinje. Nedan citerar jag från TV4.se

Bara 269 förtidspensionärer har hittills fått jobb genom regeringens satsning på nyfriskjobb.
– Det är pinsamt lite med tanke på hur stor gruppen är som fortfarande är i utanförskap…Jag måste ha ett jobb, att ha någon att prata med vid köksbordet att i dag händer det där. I dag talar jag mest med mina katter och mig själv. 
säger Veronica Kallander, 36, en av landets drygt 544 000 förtidspensionärer.

TV.se spänner upp rubriken ”erkänn ert misslyckande”. JennieBee låter politikern säga det; 748 dagar kvar till valet. (Fast nu är det väl snarare 747…)

1 Response to “alliansen – sveriges mest medietränade klubb för inbördes beundran”



Kommentera

