31
Aug
08

gratis är otroligt gott

kulturevenemang där valfri summa betalas till behövande. gratis är gott och jag lägger tveklöst en tjuga om det är bra. en gång la jag 10 dollar. man blir sugen på att pröjsa när det är frivilligt. svenska kyrkan är duktiga på att bjuda på fina evenemang. dagens konsert med Karl Peter och Kristina gav mig gåshud och inspiration under knappt en timme. hade jag varit lite mer välbetald hade jag bjudit ut de båda (+ duktig pianist) på middag inklusive dryck. välklädda och vältaliga var sångfåglarna. jag flög hem.

mångsysslaren från tällberg var inbjuden till studiecirkeln idag. efter 3 års boende i Betlehem har han otroliga historier att berätta. vi käkade hemgjord pizza runt det lite för lilla bordet och samtalade under cirkus 3 timmar. ett mycket bra sätt att umgås.

tänk vad enkelt det kan vara men ändå så bra. gratis är otroligt gott – det var det jag ville säga.

0 Responses to “gratis är otroligt gott”



  1. Kommentera

Kommentera

