02
Aug
08

allergisk mot tuggummiradio

jag satte mig i bilen och körde ut på gatan här var jag bor. stannade knappt hundra meter bort för att plocka upp strandkamraten. jag pratade i telefon samtidigt och hejade knappt när hon satte sig i bilen. medan jag lättade på kopplingen bytte hon snabbt radiokanal från min favorit P1 som för tillfället sände ett intressant program om idrottslektioner i dagens svenska skola. istället valde hon någon av de enligt mig skräniga skitkanalerna med blajmusik och maaaaaaassvis av reklam. jag tror man blir dum i huvudet av sådana radiokanaler. det som sänds är nonsens och fyller hjärnan av tuggummiliknande tankar. efter mer än 12 minuters lyssnande till detta virrvarr av skitsnack kommer huvudvärken krypande. det måste vara allergi.

jag kommer återkomma till idrottslektioner för det är något som ligger mig varmt om hjärtat på många sätt och vis. men just nu är jag så radioupprörd så jag pallar inte ytterligare upprördhet efter dessa tuggummitankar.

SATC är säkert tuggummifilm för många men för mig var den lättsamt underhållande utan reklam eller skrän.

0 Responses to “allergisk mot tuggummiradio”



  1. Kommentera

Kommentera

