01
Aug
08

en enkel åsikt om enkla muggar

på min arbetsplats tar man i regel (9,5 gånger av 10) en ny plastmugg varje gång det är kaffedrickardags. även de gångar då inte egen vattenflaska medtagits tas det 1-2 plastmuggar med vatten till lunchmåltiden – en mugg är för liten för att räcka hela lunchen igenom och att resa sig upp för att fylla på vatten om det skulle råka ta slut är icke ett alternativ. jag skulle vilja att alla hade en egen mugg eller kopp av valfritt slag som används varje gång törsten slår till. mer än så har jag inte lust att tycka om idag. har precis druckit mustig sommarbål på releasethefools balkong. ska dock inte följa med de andra två ut på galej utan planerar skrubb med såpa under badkaret eller en stund med en bok. arbetsdagen börjar kl 6 imorgon bitti.

frid vare med er. jag är svälld men nöjd.

1 Response to “en enkel åsikt om enkla muggar”


  1. 1 Anna
    augusti 3, 2008 kl. 8:22 e m

    Precis så där är det på sjukhuset! Jag fick ganska omgående dåligt samvete.. (och jag är inte särskilt miljömedveten) så jag köpte varsin mugg på rea till mig och Anders att ha i fikarummet. Blä för plastmuggar!


Kommentera

