29
Jul
08

ring P1

i detta radioprogram som nu sänds i P1 anser jag att många udda människor får komma till tals. jag och min samboende är lite oense i den frågan. han tycker att det är så att säga vanliga svenssons som ringer in dit för att säga sin åsikt. jag å andra sidan anser att rösterna i P1 inte är representativa för det svenska folket överlag. det säger sig självt, det är lite fler utstickande personligheter som ringer in för att göra sin röst hörd i rikstäckande radio. som just nu i denna sekund till exempel, håller en kvinna på att läsa upp en kristen kattbön. jag gillar ring P1.

vill framhäva åsikterna från en man i dagens program. han sa att snuskiga saker är krig och våld och inte de sexuella handlingar som homosexuella personer gör tillsammans. bra sagt. tänk om folk kunde lägga sin energi på att arbeta mot organiserat förtryck och våld istället för att motarbeta och gnälla om homosexuell kärlek.

en annan man förespråkade dödsstaff, rotting och sterilisering av samhällets mest utsatta sociala grupper. man kan ju hoppas att detta är en generationsfråga som snart inte förespråkas av någon…eller nåt…

0 Responses to “ring P1”



  1. Kommentera

Kommentera

