07
Jul
08

mamma är lik sin mamma

åkte än en gång till SPA Alsbäck där mormor & morfar står för det hjärtans varma ompysslandet. mat, kaffe, solstol och pratstund vid älven. inför nattskiftet somnade jag i stolen kallad baden-baden. kände i ett halvsovande ögonblick hur mormor smyger fram med en keps och lägger på mitt huvud, hon tänker på allt hon, solen är farlig. jag vet att hon sneglar på mitt födelsemärke på vänstra bröstet, men denna gång behövs inget plåster för mina kläder skyddar tillräckligt. bra, bra. mormor smyger in igen för att pyssla i köket.

mindre politik och fler privata tankar & reflektioner denna bloggsommar

0 Responses to “mamma är lik sin mamma”



  1. Kommentera

Kommentera

