03
Jul
08

att klä av och fotografera hjälplösa medmänniskor är OK.

detta enligt tingsrätten i Örebro. läste artikeln om detta för cirkus ett par veckor sedan men har inte ventilerat tillräckligt kring det. vad ska man med lagar till om det ändå är helt OK för ett par killar att klä av och fotografera en berusad kvinna för att sedan skicka bilderna vidare till andra. anledningen till att de unga männens agerande inte är fel enligt det svenska rättssystemet är det faktum att kvinnan sov och alltså inte var medveten om vad som hände, alltså kunde hon för tillfället inte uppleva något som kränkande.

för övrigt är jag otroligt rastlös och på livet otillfredsställd just nu. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. nattskift om 4 timmar – visst. hoppas F&S hjälper mig att bli av med lite livslust kommande timmen för tydligen kommer livet inte bjuda på särskilt mycket mer idag. (skyll inte på att jag inte tar mig för, orkar inte lyssna på det örat nu)

För att citera citysläckers: kom och ta mig långt här ifrån!

0 Responses to “att klä av och fotografera hjälplösa medmänniskor är OK.”



  1. Kommentera

Kommentera

