30
Jun
08

sprudlande Borlänge inklusive utarbetad JennieBee

juni månads alla aktiviteter rann ur mig igår i form av näsblod.

men nu har Peace & Love-festivalen satt punkt på den första sommarmånaden. en stor, högljudd punkt ditsatt av unga människors gemenskap och engagemang.

jag har jobbar förmiddagsskift på SSAB hela helgen och timmarna av ledighet har blandats av musik, möten och kringskjutsande av artister. snodde bland annat en pratstund med en av medlemmarna i Sex Pistols, jag tror det var Glen Matlock. ett band jag inte lyssnat på mer än God Save the Queen under enstaka lektioneri engelska. men ändå, det är tydligen ett känt band så jag passade på.

jag uppskattade kleepers mest av alla band. förutom då manu chao som var för bra för att se. jag gick hem istället efter ett par låtar.

annars vill jag bara säga att det var kul så länge det varande men det är skönt att alla campingterrorister har lämnat min stad nu. på tal om terrorist, detta utspelade sig under onsdagskvällen vid 01-tiden:

jennieBee vandrar längs hagavägen, Borlänge på väg hem med sin nyinköpta pizza.

-” vad är det för pizza? ” frågar okänd ung man

– ” vegetarisk” svarar JennieBee

– ”ge mig den” svarar okänd ung man varpå han börjar slita och dra i pizzakarongen så att den vrids.

JennieBee gör motstånd och är ovillig att lämna ifrån sig pizzan, kallar den unge mannen lite skämtsamt för terrorist och den okända unge mannen börjar då gå därifrån och skriker ”SLYNA!”.

JennieBee blir upprörd men inte like upprörd som när hon ett par dagar senare kommer ut ifrån västra porten efter förmiddagsskiften för att finna att någon skruvat av och snott hennes cykelkorg. men nu är allt bra igen.

0 Responses to “sprudlande Borlänge inklusive utarbetad JennieBee”



  1. Kommentera

Kommentera

