24
Jun
08

proletariatet hålls nedtryckt genom nattskift ?

det känns som att kapitalägarna håller arbetarna nere genom att fortfarande kräva ut nattskiftsarbete. efter ett par nattpass orkar man ingenting. kanske är det en vanesak men det är väl ändå vetenskapligt bevisat att längre arbetsperioder med regelbundna nattskift är dåligt för hälsan. jag har nu gjort mina första två nattliga arbetspass på SSAB och trots att ett par dygn har passerat sedan jag klev av i måndags morse kl 6 så går jag fortfarande i en dimma. inplanderade aktiviteter såsom temadagen i måndags med utställning och diverse aktiviteter har jag lyckats genomföra. men något annat än att börja kolla igenom alla säsonger av SATC har jag inte kommit mig för. är totaldäckad. denna utpumpning skulle dock kunna bero på min förkylning. jag hoppas det.

Peace

(and love)

0 Responses to “proletariatet hålls nedtryckt genom nattskift ?”



  1. Kommentera

Kommentera

