20
Jun
08

SATC

”Är alla redo för lite eftermiddagssex?”

funderar på att klä upp mig inför biobesöket, även om det inte bli någon premiär. men jag gillar faktiskt Sex and the city. även om det står för mycket som jag ogillar. ungefär som SVTs serie Big Love, übertöntig TV-serie om en man med 3 kvinnor. de bor ihop i ett bostadsområde där mannen byter säng varje natt så att alla hans kvinnor vilka även föder hans barn får lika stor del av hans sexuella prestationer. kvinnorna är alla hemmafruar och han ger dem fickpengar när de behöver. Men att titta på liknande TV-serier är ändå skönt på ett frigörande vis, fulla av kommers och könsroller är det som att man tillåter sig att vara lite politiskt inkorrekt. trots att jag irriterar mig ut i tåspetsarna låter jag mig ändå ibland insomnas till dessa amerikanska jippon.

men nu, åter till den svenska sommaren. glad midsommar!

0 Responses to “SATC”



  1. Kommentera

Kommentera

