17
Jun
08

swish, rush, härligt och alldeles förödande.

vet inte var jag ska börja för senaste veckan har varit en av de mest händelserika i mitt lilla liv vilket sträcker drygt 20 cm på en 1-meterstumstock.

jag får sakta men säkert föreviga mina upplevelser främst av egoistiska skäl.

jag börjar med att tala om att jag nu är en A-lagare. hela sommaren kommer jag spendera arbetstiden på västra verken med stora, tunga, högljudda, hårda maskiner och svettiga, skitiga, humoristiska män med klingande dalmål och blåställ. dom sa att jag var enda kvinnan någonsin bland dom i skiftlaget. möjligen att de hade en tjej under några veckor för ett par år sedan men ingen mindes med säkerhet. alltså är det jag som fått det indirekta uppdraget att visa om kvinnor verkligen kan eller inte. kan kvinnor köra travers och hänga med i refrängen? även under nattskiftet?

jag laddar fullt och skjuter skarpt. går in hårt och ökar sedan bitvis. skämt åsido. är rädd att jag kommer trivas för bra, jag har ju faktiskt en utbildning att tänka på!

0 Responses to “swish, rush, härligt och alldeles förödande.”



  1. Kommentera

Kommentera

