03
Jun
08

härlig gemenskap

följde med min kära mor på friskis första utepass för säsongen. vi höll till vid kårhuset tenoren så nyfikna studenter kikade på oss medan vi kämpade på den torra gräsmattan. vad härligt det var! musik, sol och glada miner!

min samboende stack iväg mot sölvesborg idag, sedan drar han vidare mot hultsfred på sin festivalturne. men jag sa till mamma idag medan vi hoppade till musiken att detta känns också som festival!!!!

dessutom trivs jag väldigt bra på SSAB även fast jag inte ens börjat arbeta än. vi var på rundtur idag och det känns som en viktig epok i mitt liv rent kulturhistoriskt, jag följer i mina förfäders spår och blir en del av borlänges hjärta. tack vare älven och detta företag har masar kring borlänge kunnat bygga och bo. nu är vi många kullor också, som kör stora maskiner och svettas i hallarna! jag ska göra tunnplåt i sommar och det kommer vara toppen!

0 Responses to “härlig gemenskap”



  1. Kommentera

Kommentera

