22
Maj
08

Jag skrattar åt solduschvinst, är jag avundsjuk?

Skrattet övervinner allt; det är det starkaste av alla vapen. Det är en stor glädje att kunna hämnas skrattande.

igår var det aktiemiddag, håhåjaja. Jag är inte den där festa-sjung-och-var-lustig-student-typen. det var trevligt absolut, men inte så att jag kände för att dansa på bordet. berodde nog mycket på att jag och min socionomkompis från skogarna verkar vara de enda som inte läser ekonomi. kvällen genomsyrades av dollarsedlar och ekonomiordspråk. inte vår grej men jag åt gott (hon kör cambridgemetoden & luktade bara på min mat (!) ) och hon från skogarna kom på 8:e plats i aktietävlingen och kammade därmed hem ett par solduschar till ett värde av 580 kronor. haha! jag skrattade hela vägen till bussen, vilket lustigt pris. solduschar. håhåjaja.

idag borde jag läsa Liedmann, Wahlberg, Payne och lite repetition av Meuwissee. ikväll kommer gruppen, vinet ligger på kylning och tvättstugan är bokad. men varför har både maskrosor och syrener redan blommat över?

P.S kokade 3 ägg i måndags, så att jag skulle ha ett ägg per dag mån, tis och ons. men så igår onsdag så köpte jag för en gångs skull lunch i en av universitetets restauranger. då ingick det ägghalvor!! hade jag vetat det hade jag aldrig kokat ett ägg för onsdagen hemma. ägg är dyrt, speciellt ekologiska. hur som helst, detta är något jag grämer mig över, att jag kokade ett ägg i onödan! D.S

1 Response to “Jag skrattar åt solduschvinst, är jag avundsjuk?”


  1. maj 23, 2008 kl. 7:39 f m

    Hörru, tjejen!

    Apropå Arlanda – Borlänge – Arlanda + en och annan världskändis.
    Klart du ska! Självklart!
    Det är liksom ”once in a liftime” och just du är utvald.

    Go for it Girl!

    Kram


Kommentera

