14
Maj
08

som den socionomstudent jag är…

…sitter jag och arbetar med en fältrapport kring barnfattigdom i Sverige. Det kändes först så främmande för mig att använda ordet barnfattigdom i svenska sammanhang men jag börjar vänja mig. 130 000 barn i Sverige levde år 2006 under fattigdomsgränsen enligt socialstyrelsens definition. i måndags besökte jag budget- och skuldrådgivaren i borlänge kommun för att få socialtjänstens bild över problemet. detta intresserar mig.

men snart är det ”sommarlov” och jag ska arbeta skift på SSAB *stolt*. Trots att sommaren bjuder på heltidsarbete under cirka 11 veckor så känns det ändå som ett lov. Att slippa gå hem för dagen och ha bruna böcker att läsa, seminariefrågor att skriva och artiklar att studera. I sommar ska jag bara arbeta och ta det lugnt! Detta är studenters härliga verklighet!

0 Responses to “som den socionomstudent jag är…”



  1. Kommentera

Kommentera

