08
Maj
08

solen lyser himlen är blå!vad det är skönt att leva då!

brände mig igår så jag såg ut som danska flaggan men jag gillar det! vänta bara några dagar så blir det brunt. min granne sjuksköterskan ruskade på huvudet åt min röda bringa men jag satsar på att fixa en röd rygg idag så det blir jämt. jag och fotbollstjejen från lidingö tog vår morgonrunda imorse, 5 km i Markaspåret. vi gick där och snackade politik och relationer som vanligt när hon plötsligt säger: ”titta!” medan hon pekade på marken snett framför oss. jag anade oråd på en gång och sprang ylandes 10 meter innan jag vågade stanna. japp, en snake var det som låg där men jag slapp som tur var se den. det var lugnt, det gick bra. annat var det vid majbrasan där ett vågat barn på cirka sex jordsnurr la en ranglig liten sak på min axel och sa: ”mask”. jag skrek & tårarna sprutade, hjärtat gick på högvarv och jag blev skakig på rösten. shit alltså, borde gå i sådan där terapi hos någon psykologstudent. kvinnan från arboga i min undervisningsgrupp tycker att jag ska gå för min djur-utan-ben-fobi så kan hon gå för sin tågfobi, nu när hon måste pendla och allt. well,well. nu har fotbollstjejen ställt fram utemöblerna och det är dags för mig att bränna ryggen!

0 Responses to “solen lyser himlen är blå!vad det är skönt att leva då!”



  1. Kommentera

Kommentera

