29
Apr
08

fotboll & demokrati

jag kom osökt att tänka på den måndagen i början av april då jag och releasethefools lyssnade till Jean Marie Skoglund när han pratade om mellanöstern och kurdistan. föreläsningen berörde vikten av föreningar och tillhörande föreningsliv i en sund demokrati. man skall aldrig underskatta innebandylagets roll som extrafamilj, negligera syjuntornas funktion som diskussionsforum eller förringa frimärksklubbarnas del i utvecklingen av medlemmarnas samarbetsförmåga.

idag var det fotbollspremiär! två par skor fungerade som målstolpar, inga målvakter fanns till övers då vi endast var fem tappra själar som samlats men så bra det blev! solen värmde & gräset glittrade i takt med svetten. jag hade laddat med benskydd, nya skor och pannband. skoj som sjutton och nu kör vi varje vecka tills sommarlovet är här. men jag vill inte ha lov för det är så trevligt här! det går för fort, ska det här tempot hålla i sig så kommer jag ju vara utexaminerad innan jag ens hunnit besöka Närkes länsmuseum. vi kände oss som 12-åringar när vi utpumpade och med krampaktiga ben gick tillbaka hem uppför brickebacken. studenter grillade var tionde meter och vårkänslorna var så många och starka att det rann ned för vägen. ja, jag lovar, det bara forsade vårkänslor mellan tallarna!

0 Responses to “fotboll & demokrati”



  1. Kommentera

Kommentera

