09
Apr
08

trasbarn och fräscha brudar här på jorden

känner mig lite sådär lagomt hängig. det regnar ute och svider i ögonen. ska på sossemöte snart och det ska bli trevligt. men längtar efter sängen. det har varit en intensiv vecka med temat fattiga barn genom historien. usch, de stackrarna som var hem- och föräldralösa på 1700-talet i Sverige, men jo jag vet… det finns miljontals som har det lika hemskt idag. men dom har vi inte fokuserat på. vi har läst dokumentation om små spädbarn som dränktes i badbaljor, slogs sönder och samman av husbönder, lämnades ute i skogen och bodde i misär på barnahus. när man läser allt detta glömmer man bort att det som är historia för oss är nutid för andra. jag ska nog sätta mig ned och tänka på det en stund.

men just det…påtal om hängig och slö framför datorn. fick en bild av min syster där jag ser ut som en av världens flashigaste skribenter. ungefär som hon den där hippa bruden i ”sex and the city”. And I like it, love it. för att försöka citera den galne fete mannen från Norge.

2 Responses to “trasbarn och fräscha brudar här på jorden”


  1. 1 Maggan
    april 10, 2008 kl. 9:45 e m

    Vad vacker du är! Mycket underbar, fin bild!

    Jag är förkyld och klockorna har stannat för jag har så tråkigt. Har tvingats lägga produktiviteten på hyllan (känns hemskt och ovant, men nyttigt!) till förmån för bland annat Blondinbellas blogg. Jag var bara tvungen att kolla in den omdebatterade tjejens texter.

    Vad tycker Jennie Bee om den? Har du läst den?

    Jag älskar din mening ”hela världen är full av kompisar”… Mitt hjärta smälter.

  2. 2 jenniebee
    april 10, 2008 kl. 10:43 e m

    Har läst mer om Blondinbella än vad jag läst av henne. Men du kanske har rätt i att man borde kolla in vad alla är så hysteriska för…


Kommentera

