06
Mar
08

jordbrukets guldålder

Den stigande efterfrågan på grödor höjer priserna på spannmål. Efterfrågan på livsmedel ökar i världen och jag säger bara det, alla kommer få acceptera att vi inte kan frossa i kött. Vänta ni bara. Här har jag stått på mig sedan tonåren då jag började tänka själv, tagit kommentarer som ”jaja, flicka lilla snart kommer du börja äta på riktigt igen”, ”det är bara något hon fått för sig” och både nära & kära har frågat sig vad det är för påhitt man har för sig. Men jag säger bara det,tro inte att ni kan fortsätta så energi-ineffektivt som att odla spannmål för att sedan föda upp djur med, mata djuren med grödorna och till sist själva äta djuren. Det är fler och fler här på jorden som också vill ha hög standard, vi blir fler och vill äta mer. Jag har inte tagit den debatten varje gång någon frågar varför jag inte käkar korv men snart kommer samhället få lov att ta upp frågan. EU har konstaterat för länge sedan att det inte håller.

Bönderna i Sverige passar nu på att investera i nya maskiner och utöka sin produktion.

Det blir ett hårt tryck på naturen över hela världen när mycket vill ha mer. Tänk nu, tänk.

0 Responses to “jordbrukets guldålder”



  1. Kommentera

Kommentera

